مدل لباس دخترانه نوجوان

تیم ویرایش آرتاپوش 1402/06/21
مدل لباس دخترانه نوجوان- آرتا پوش

مدل لباس دخترانه نوجوان موضوعی است که در مقاله امروز از سایت آرتاپوش به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت.

به طور معمول خرید لباس بچگانه و بزرگسال به راحتی صورت می گیرد، زیرا تنوع در پوشاک این رنج سنی بسیار زیاد است، به طوری که که بازار از لباس های بچگانه زیر ده سال و بالای 17 سال اشباع شده است.

بلعکس، خرید لباس دخترانه نوجوان نیاز به صرف زمان زیادی دارد. از قدیم الایام جمله معروفی وجود دارد که می گوید بازار لباس و پوشاک، مشتری نوجوان ندارد!

نوجوانی، مرحله ای است که بیشتر از هر زمان دیگری، نیاز به توجه در آن احساس می شود. نوجوانان در این سن، بیشتر از هرچیزی در مورد ظاهر خود حساس شده و به آن اهمیت ویژه ای می دهند. پس چرا این قشر سهمی در بازار پوشاک ندارد؟ چرا سبک لباس ها از کودک 10 ساله به یک باره به دنیای بزرگسال جهش می زند؟

اغلب لباس های نوجوان، همان لباس های کودکی هستند که بلندتر دوخته شده اند یا لباس های بزرگسالی است که کوتاه تر و دارای تزئینات کمتر شده اند، در حالی که سلیقه نوجوان کاملا با این مدل ها تفاوت دارد. آن ها به رنگ های شاد و مدل های خاص علاقه دارند تا بتوانند استایل خاص خویش را بسازند.

مدل لباس دخترانه نوجوان ایرانی

اگر در جوامع اسلامی مانند ایران به البسه نوجوان بها داده نشود و همچنان از مدل هایی که با روحیه نوجوان همخوانی ندارد، استفاده گردد، به راحتی زمینه برای ترویج لباس های نامناسب محیا می گردد. اما اگر هر جامعه ای با توجه به فرهنگ خودش، لباس هایی مناسب با خلق و خوی نوجوانان، طراحی و به بازار عرضه کند، به آینده خود کمک کرده است. نوجوانی که ظاهرش با فرهنگ و شئونات کشورش همخوانی داشته باشد، در باطن نیز چنین خواهد بود.

مدل لباس دخترانه نوجوان مجلسی

مدل لباس دخترانه نوجوان مجلسی-آرتا پوش

قبل ازانتخاب لباس برای نوجوان خود، لازم است به نکاتی توجه کنید تا در امر خرید، موفق عمل کرده باشید:

1- به فرم بدن فرزند خود توجه کنید. برای مثال اگر فرم بدن فرزند نوجوان شما، فرم بدنی ساعت شنی است، به هیچ عنوان نباید از لباسی که مناسب فرم بدنی گلابی است، استفاده کند.

2- به لاغری یا توپری نیز توجه کنید. لباس های دو تکه که امروزه بسیار ترند شده اند، فقط مناسب افراد لاغر است. استفاده از این مدل لباس برای افراد توپر، نتیجه ای جز دوبرابر نشان دادن وزن آن ها نخواهد داشت.

3- از لباس هایی که با سنگ و نگین تزئین یا جواهردوزی شده اند، برای نوجوان خود استفاده نکنید. او را متقاعد کنید که این نوع لباس ها، بیشتر از آن که باعث زیبایی او شوند، باعث بزرگتر دیده شدن سن او می شوند و این مسئله، موضوعی است که هیچ دختری را خوشحال نمی کند.

4- به نوجوان خود بیاموزید که در خرید و استفاده از آکسسوری ها نیز هوشمندانه عمل کند. مانند مقوله قبل، این مورد نیز سن او را بیشتر از واقعیت نشان می دهد. استفاده از آکسسوری های فانتزی مانند آکسسوری هایی از جنس چوب مناسب این قشر از جامعه است.

5- از پارچه های شیک اما ساده برای لباس مجلسی فرزند خود استفاده کنید. به این ترتیب می توانید در انتخاب دیگر اقلام مانند کیف، کفش، کمربند و… آزادی بیشتری داشته باشید. انتخاب کیف و کفش برای لباس با پارچه های طرح دار و شلوغ، کاری است که بعد از انجام دادن آن، احتیاج به استراحتی چند روزه برای تجدید قوا خواهید داشت!

6- رنگ لباس مجلسی دخترانه نوجوان خود را طوری انتخاب کنید که نه او را افسرده نشان دهد و نه جلف و سبک. رنگ های شاد قدرتی در خود دارند که در صورت استفاده مداوم از آن ها در لباس و لوازم افراد، به وضوح شاهد تاثیرات مثبت آن خواهید بود.

مدل لباس دخترانه نوجوان بیرونی

مدل لباس دخترانه نوجوان بیرونی-آرتا پوش

انتخاب لباس دخترانه که مناسب فضای بیرون از منزل باشد، از مهم ترین دغدغه هایی است که ذهن هر نوجوانی، چه پسر و چه دختر را مشغول می کند.

نوجوانان در این سن بیشتر به سمت لباس های اسپرت گرایش دارند. علت آن نیز احساس راحتی است که در این سبک لباس ها، بیشتر از سایر سبک ها وجود دارد.از طرفی نیز می توان گفت چون تیپ اسپرت ترند است، مورد توجه نسل نوجوان قرار گرفته است؛ چرا که این قشر از اجتماع، بسیار بیشتر از سایرین، تحت تاثیر مسائلی همچون مد قرار می گیرند.

از مدل لباس دخترانه نوجوان اسپرت یا تیپ های اسپرت دخترانه نوجوان پسند برای فضای بیرون از منزل می توان به ترکیب هودی با انواع شلوارهای آزاد مانند بگ، کارگو و…، اورال با کت اسپرت پر دکمه، مانتوهای آزاد و یا مانتوهایی با جیب های خاص با انواع شلوارهای جین و کتان اشاره کرد.

مدل لباس مجلسی دخترانه برای تالار

مدل لباس مجلسی دخترانه برای تالار-آرتا پوش

مدل لباس دخترانه نوجوان برای عروسی از مواردی است که حتما باید با نظارت والدین انتخاب گردد. امروزه اغلب لباس های مجلسی مانند لباس مجلسی دخترانه، دارای مدل های پوشیده هستند. در این مدل لباس ها، بیشترین تمرکز بر روی برش های خاص لباس، جنس پارچه و ایستایی آن است.از آنجا که جنس پارچه در اغلب این مدل ها گران قیمت است، شما می توانید در انتخاب آکسسوری از آزادی عمل بیشتری برخوردار شوید. برای مثال می توانید علاوه بر گردنبند از غرفه فروش گل سینه نیز بازدید کنید یا می توانید تنها با خرید یک گل سر یا گیره مو که هماهنگی خاصی با لباس یا رنگ آن داشته باشد، از دیگر آکسسوری ها بی نیاز شوید. منظور از هماهنگی خاص در مورد گیره مو، این است که اغلب این گیره ها به صورت سفارشی آماده می گردند، پس شما می توانید متناسب با سلیقه و لباس خود، گل سر یا گیره مو را سفارش دهید.

این نکته را به یاد داشته باشید که اشخاص صرفا با یک لباس فاخر و گران قیمت و جواهرات سنگین وزن، شخصیت پیدا نمی کند و ماندگار نمی شود.

هماهنگی های ظریفی که در پوشش، آکسسوریها، رفتار و… وجو دارد، بیشتر از هرچیزی قابلیت درخشیدن در مجلس را دارند. پس پیش از انتخاب لباس، به این نکات ریز توجه داشته باشید.

مدل لباس دخترانه نوجوان تابستانی

امروزه لباس هایی تحت عنوان تیشرت لانگ، مانتو یا ست های دو تکه و دیگر مدل هایی که بدون شک بر تن افراد در فصل تابستان دیده اید، شاید زیبا باشند اما نه بر تن همه! به عنوان مثال تیشرت های لانگ برای افراد با وزن بالا یا دارای فرم بدنی سیبی شکل، به هیچ عنوان انتخاب مناسب نیست. این تیشرت ها به صورت راسته برش داده شده و دوخته می شوند،  در حالی که برای افراد با فرم بدنی سیبی شکل، لباس هایی که در قسمت کمر کمی فون می شود، مناسب تر است.

همچنین لباس هایی که از پارچه هایی با طرح ریز و شلوغ دوخته شده اند، نباید برای افراد لاغر استفاده شود.

نکته مهمی که در استفاده از پارچه های طرح دار و شلوغ وجود دارد این است که بهتر است تنها در بخشی از لباس از این پارچه ها استفاده گردد و درمابقی لباس از پارچه های ساده استفاده شود.

این ترکیب قابل استفاده در تمام مدل ها نیز می باشد. شما می توانید این نکته را در طراحی لباس های برند و مزونی به خوبی مشاهده کنید. پس اگر خواهان مدل لباس دخترانه نوجوان شیک هستید، حتما به این نکات کوچک اما مهم اهمیت دهید.

مدل لباس مجلسی دخترانه 14 ساله

فرقی نمیکند نوجوان شما 12 ساله است یا 15 ساله، مهم این است که نظر او را محترم شمرده و در انتخاب لباس او، بیشتر نقش یک مشاور را داشته باشید تا یک والد. نباید این کار را بی اهمیت تلقی کرده و بی توجه از کنار آن عبور کنید.

لحاظ کردن نظر فرزند نوجوان تان در انتخاب لباس، تاثیر زیادی در رشد شخصیتی او دارد. نوجوانی که در منزل مورد احترام قرار بگیرد و در زمینه های مختلف مانند انتخاب لباس، نوع رشته تحصیلی و یا حتی نوع رنگ دیوار، جویای نظرش باشند، به طور قطع به دنبال احترام در بیرون از منزل نخواهد بود. این یک قانون است که هرکس آنچه را که به آن نیاز دارد را ابتدا از محیط اطراف خود طلب می کند و در صورت نرسیدن به مقصود، در فضایی دیگر آن را می جوید.

خلاصه

اگر به دنبال مدل لباس مجلسی دخترانه زیر 15 سال هستید، برای مثال برای پیدا کردن مدل لباس مجلسی دخترانه 12 ساله از مغازه های زیادی دیدن کرده اید اما مطابق سلیقه خود، لباسی نیافتید، از فروشگاه های اینترنتی مانند آرتاپوش غافل نباشید.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.