لباس نوزادی پسرانه برای عید

تیم ویرایش آرتاپوش 1402/10/17
لباس نوزادی پسرانه برای عید-آرتا پوش

لباس نوزادی پسرانه برای عید، عنوان دیگری از سری مقالات سایت آرتا پوش است که برای سهولت در خرید، به نگارش درآمده است. تهیه انواع لباس های نوزادی مانند لباس نوزادی پسرانه برای عید، برای استفاده روزمره و…، از مهم ترین کارهایی است که توصیه می گردد با استفاده از تجربه دیگران، انجام دهید تا در تنوع بیشمار جنس، اندازه و… سردرگم نشوید.

لباس نوزادی پسرانه برای عید

از گذشته تاکنون تنوع در لباس های دخترانه بیشتر از لباس های پسرانه بوده است، پس اگر نوزاد شما پسر است، تهیه لباس نوزادی پسرانه برای عید یا هر مناسبت دیگری به مراتب آسان تر خواهد بود. لباس نوزادی پسرانه می تواند یک ست چند تکه مانند بلوز، شلوار، دو تکه مانند جلیقه و شلوار و یا فقط یک سرهمی یا رامپر به همراه یک بالاپوش و یا حتی فقط یک سرهمی بیرون پوش باشد.

لباس بچه گانه پسرانه برای عید

لباس بچه گانه پسرانه برای عید-آرتا پوش

لباس بچه گانه پسرانه، به لباس هایی گفته می شود که مناسب کودک بالای یکسال باشد. در این سن می توانید لباس های بیشتری که مناسب با استایل نوباوه تان باشد را تهیه کنید. نکته ای که اغلب مادران به مادران جدید گوشزد می کنند این است که رشد همه نوزادان، چه در قد و چه در وزن، با یکدیگر یکسان نیست، پس بهتر است از خرید لباس های غیر ضروری مانند لباس های مجلسی در زمان قبل از تولد فرزندتان جدا خودداری کنید. بعد از تولد نوزادتان، می توانید قبل از خرید هر لباسی، قد و وزن او را اندازه گیری کرده و سپس خرید کنید. انجام این کار، شما را از هزینه های اضافی که معمولا قبل از تولد نوزاد به دلیل هیجان و ذوق وافر اتفاق می افتد، نجات می دهد. به طور کلی خرید لباس های مختلف نوزادی در تعداد بالا تا قبل از شش ماهگی، توصیه نمی گردد.

خرید لباس نوزادی چه دخترانه و چه پسرانه، امری است که بیشتر از نیمی از افراد، آن را تجربه می کنند؛ تجربه ای که حتی در ضعیف ترین حافظه ها نیز می ماند.

پس هرکه باشید به خصوص اگر پدر و مادر هستید و قصد خرید لباس نوزادی پسرانه برای عید را دارید یا به دنبال مدل لباس پسرانه نوزادی برای استفاده در منزل و بیرون هستید، قطعا سوالات بی شماری ذهن شما را به خود مشغول کرده است؛ به عنوان مثال:

بهتر است چه بایدها و نبایدهایی را در پوشاک فرزندم رعایت کنم؟ برای پاسخ به این سوال، لازم است معیارهایی را مد نظر خود قرار دهید تا به هنگام خرید لباس، هوشیارانه عمل کنید.

جنس لباس؛ اولین و مهم ترین فاکتور

جنس لباس؛ اولین و مهم ترین فاکتور-آرتا پوش

از میان تمامی پارچه های موجود در بازار، پارچه های نخ و پنبه، بهترین و ایده آل ترین پارچه برای دوخت لباس های نوزادی محسوب می شوند. لباس های تهیه شده از این پارچه ها، کاملا مناسب با پوست حساس و لطیف نوزاد بوده و مانند دیگر لباس ها که بعضا باعث عرق سوزی و بروز حساسیت هایی مانند خارش در بدن نوزاد می گردد، نیستند.

سایز لباس؛ دومین فاکتور در خرید لباس نوزادی

سایز لباس؛ دومین فاکتور در خرید لباس نوزادی-آرتا پوش

پوشاک نوزادان نیز مانند بزرگسالان در سایزهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می گردند. می توانید با توجه به جنسیت، کوچکی و بزرگی جثه دلبندتان، لباس های مناسب او را تهیه کنید، اما استفاده از یک جدول سایزبندی، انتخاب را برای شما راحت تر می کند.

سایز0

سایز0-آرتا پوش

کوچک ترین سایز لباس برای نوزادان متولد شده است. از آن جایی که نوزاد از بدو تولد، رشد چشمگیری را شروع می کند، بهتر است از خرید لباس های سایز 0 در تعداد بالا خودداری کنید. دو یا سه دست لباس از این سایز کافی است. سایز 0 بیشتر مناسب نوزادانی با حداکثر قد 48 سانتی متر و وزنی کمتر از 5/2 کیلوگرم است.

سایز1

سایز1-ارتاپوش

این سایز لباس برای نوزادان دارای قدی بالاتر از 48 سانتی متر و کمتر از 54 سانتیمتر و وزنی کمتر از 4 کیلوگرم است. این سایز بیشتر مناسب نوزادان یک تا سه ماهه است.

سایز2

سایز2-آرتا پوش

نوزادان سه تا شش ماهه، بیشتر از قد به وزن شان افزوده می گردد. لباسی با سایز2، برای نوزادانی با حداکثر وزن 5/5 کیلوگرم طراحی شده است.

سایز3

سایز3

برای نوزادان شش تا نه ماهه با قدی کمتر از 63 سانتی متر و وزنی کمتر از 5/6 کیلوگرم، لباس های سایز 3 ایده آل است.

سایز4

سایز4-آرتا پوش

این سایز مناسب نوزادان نه تا یک ساله است؛ نوزادانی که حداکثر قدشان 66 سانتیمتر و حداکثر وزن شان 5/9 کیلوگرم باشد.

 بعد از انتخاب جنس و سایز لباس، نوبت به گردش در فضای واقعی یا مجازی در دنیای لباس های نوزادی است. در این مرحله نیز بهتر است نکاتی را رعایت کنید تا خرید رضایت بخشی داشته باشید.

نکات مهم به هنگام خرید لباس نوزادی

1- راحتی مقدم بر ظاهر و قیمت لباس است

برای خرید هر نوع لباسی که دلیل حضور شما در بازار پوشاک نوزادی است، از راحت بودن لباس مطمئن شوید. برای مثال، دکمه های زیاد، آکسسوری های مزاحم و یقه های تنگ حتی در لباس های گران قیمت نیز آزاردهنده هستند، هم برای نوزاد و هم برای شما. چسبها، زنجیرها، حلقه های فلزی و… که برای زیبایی لباس استفاده می گردند را نیز باید مورد بررسی قرار دهید.

2- از کیفیت مناسب و دوام بالای لباس مطمئن شوید

حتما در زمان خرید لباس نوزادی، در مورد دوام لباس از فروشنده اطلاعات بگیرید. لباس های نوزادی بیشتر از سایرین مورد شست و شو قرار می گیرند پس لباسی را انتخاب کنید که بعد از شست و شوهای مکرر همچنان قابل استفاده باشد.

3- به رنگ لباس اهمیت دهید

نوزادی را در لباس تیره تصور کنید، چه احساسی به شما دست می دهد؟ قطعا احساس خوب و مثبتی نخواهد بود. چند برابر این احساس نه چندان خوب، در نوزاد نیز به وجود می آید. به طور کلی، لباس های تیره، از شادابی و نشاط صورت می کاهد و روحیه را افسرده می کند. در عوض رنگ های شاد و به ویژه روشن مانند سفید، علاوه بر روحیه بخش بوددن، به خوبی آلودگی ها را نشان می دهند تا شما بتوانید به موقع در جهت رفع آن ها اقدام کنید.

4- همیشه قیمت بالای یک لباس دلیلی بر باکیفیت بودن آن نیست

اکثر اوقات، قیمت بالای لباس نشان دهنده کیفیت خوب لباس تلقی می شود اما آیا این در مورد همه لباس ها صدق می کند؟

خیر، بعضا دیده شده است که لباسی فقط به خاطر ترند بودن، گران است، در حالی که کیفیتی به مراتب پایین تر از لباس هایی با قیمت متوسط را دارا هستند. توصیه می شود به هنگام خرید لباس نوزادی، تحت تاثیر مد نباشید و آن چیزی را تهیه کنید که مطابق با سلیقه و بودجه شما باشد.

5- لباس های نوزادی خارج از فصل نخرید

همان طور که گفته شد میزان رشد نوزادان غیر قابل پیش بینی است پس بهتر است لباس مناسب هر فصل را در همان فصل بخرید.

نتیجه گیری

بازار لباس های نوزادی همیشه داغ است، علت آن نیز رشد چشمگیر نوزادان در ماه های اول زندگی شان است. شور و شوقی که در مشتریان این بازار وجود دارد، در دیگر بازارها کمتر دیده می شود.

انتخاب و خرید لباس هایی با سایزی بسیار کوچک تجربه ای شاد و خاطره ای ماندگار است که تا مدت ها در ذهن هر خریداری می ماند. گشتن در بین هزاران نوع لباس و تصور فرزندتان در هر یک از آن ها، ممکن است زمان بر باشد اما به جرئت می توان گفت که یکی از لذت بخش ترین کارها است

سوالات متداول

انواع لباس های نوزادی کدامند؟

از مهم ترین لباس های نوزادی می توان به بلوز و شلوار و سرهمی اشاره کرد. تنوع بسیار در طرح، رنگ و مدل لباس ها دست شما را در انتخاب کاملا باز گذاشته است، برای مثال اگر لباس نوزادی پسرانه برای عید می خواهید اما فرصت کافی برای ست کردن ندارید، می توانید از ست های آماده در بازار استفاده کنید.

برای مدل لباس نوزادی بیرونی چه پیشنهادی دارید؟

فرقی نمی کند چه نوع لباس نوزادی می خواهید، لباس نوزادی پسرانه برای عید، لباس نوزادی توخانه ای و…، حتما راحت بودن آن را در الویت قرار دهید. برای مثال مدل لباس نوزادی بیرونی نباید دست و پا گیر باشد؛ چه برای نوزاد و چه برای شما که او را در آغوش دارید. لباس های دارای دکمه زیاد، زیپ های زمخت، یقه های کیپ و… فقط باعث آزردگی خاطر می گردد. پس به هنگام خرید، درگیر زرق و برق و آکسسوری های انصافا جذاب لباس ها نشوید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.