لباس دخترانه گرم

تیم ویرایش آرتاپوش 1401/09/07
لباس دخترانه گرم-آرتا پوش

لباس دخترانه گرم برای فصل زمستان باید علاوه بر گرم نگه داشتن، شیک و چشم نواز باشد. دختران نوجوان نسبت به پسران، بیشتر به ظاهر خود اهمیت می‌دهند پس باید در خرید لباس دخترانه توجه ویژه ای داشت. حتما شما دوست دارید فرزند دلبندتان ظاهری آراسته و زیبا داشته باشد، با کمی دقت و حوصله می‌توانید لباس گرم دخترانه شیک برای او تهیه کنید.

ما در این مقاله راجع به مهمترین رکن لباس دخترانه گرم یعنی لباس های بافتنی صحبت می‌کنیم، زیر و بم آن را برای شما شرح می‌دهیم در ادامه نکاتی برای انتخاب لباس گرم نوزاد، بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید تا به راحتی بتوانید بهترین لباس دخترانه گرم را انتخاب کنید. ممکن است شما به خاطر درگیری‌های روزمره فرصت کافی برای مطالعه این مطلب را نداشته باشید در این صورت می‌توانید از طریق تماس با همکاران ما در فروشگاه اینترنتی آرتا پوش بروزترین و شیک‌ترین لباس‌های کودکانه را تهیه نمایید.

استایل متفاوت وشیک با بافت

برای خلق استایلی متفاوت و شک در دنیای مد و لباس زنانه، استفاده از بافت‌ها برای فصل زمستان و پاییز بسیار مناسب است. اگر شما گرمایی هستید و دوست دارید در فصول سرد سال لباس‌های خیلی گرم و نرم بپوشید استفاده از ژاکت بافتنی، یقه اسکی و پلیور، می‌تواند استایل شما را شیک و جذاب نماید.

به چه لباسی بافت می‌گویند؟

لباس‌هایی مانند پلیور، ژاکت، جوراب‌های بافتنی و… که از پارچه‌ای گرم و زمستانی تولید می‌شوند اصطلاحا لباس بافتنی می‌گویند. این لباس‌ها به علت اینکه در فصول سرد سال بدن را گرم نگه می‌دارند استفاده زیادی دارند چه در لباس‌های داخل خانه چه لباس کار و مهمانی. پیشرفت دستگاه‌های بافتنی باعث شد تا تنوع و جذابیت به لباس‌های بافتنی قدیم اضافه شود و با ورود صنعت مد به آن رنگ و لعاب زیبایی به خود بگیرد، به طوری که امروزه یکی از ارکان اصلی استایل زمستانه، بافت است.

تاریخچه بافت به چه زمان و مکانی برمی‌گردد؟

تاریخ اینگونه بیان می‌کند که بافتنی از خاورمیانه به سایر کشورها ورود پیدا کرد. در ابتدا لباس‌های بافتنی فقط مختص مردان بود تا جایی که در سال 1527 وقتی اولین انجمن بافندگی تاسیس شد، زنان حق ورود به آن را نداشتند. اما با گذشت زمان و مخصوصا در زمان جنگ های جهانی اول و دوم زنان به این عرصه قدم گذاشتند. آنها برای محافظت سربازان از سرما دستکش و جوراب‌های بافتنی گرم می‌بافتند. اولین دستگاه بافتنی توسط یک کشیش انگلیسی به نام ویلیام لی ساخته شد.

انواع بافت دخترانه

در زمان‌های گذشته وقتی اسم بافتنی می‌آمد به یاد لباس‌های گشاد و ضخیم بدون هیچ جذابیتی از نظر طرح و رنگ می‌افتادیم اما امروزه با ورود طراحان لباس به این حوضه شاهد بافت‌های شیک و جذابی هستیم که بهترین گزینه برای لباس دخترانه گرم می‌باشد. دختران جوان امروزی همیشه دوست دارند استایل متفاوت و مدرنی داشته باشند که این امر با بافت‌های جدید و جذاب امکان پذیر شده است. شما می‌توانید در آرتاپوش شیک‌ترین و جذاب‌ترین لباس‌های گرم را با قیمتی مناسب برای دختران خود تهیه کنید.

از مهمترین بافت‌های لباس دخترانه گرم ژاکت است. این لباس اساسا از زیر گردن تا کمر را پوشش می‌دهد. انواع مختلف ژاکت می‌تواند استایل شما را جذاب کند. خرید بافت دخترانه در تنوع بسیار بالا در آرتا پوش امکان پذیر است. مدل های مختلف بافت عبارت است از:

  • ژاکت دکمه دار
  • ژاکت یقه هفت
  • ژاکت آستین سه ربع
  • ژاکت فرم نیمه تنه
  • ژاکت جلو بسته
  • ژاکت جلو باز

مزیت ژاکت در ست لباس دخترانه گرم آن است که می‌توان زیر آن از لباس‌هایی غیربافتنی مانند تیشرت، تنیک، شومیز و تاپ استفاده کرد. برای ساخت تیپ اسپرت یا کژوال پوشیدن یک ژاکت با شلوار جین کافی است. تنوع این محصول به گونه‌ای است که می‌توان برای ساخت ست لباس مجلسی دخترانه گرم و مهمانی‌های خودمانی از آن استفاده کرد.

ژاکت‌های دخترانه به دو صورت دست بافت و ماشینی بافته می‌شود. جنس این محصول می‌تواند از الیاف طبیعی یا مصنوعی باشد. الیاف طبیعی مثل پنبه و پشم و الیاف مصنوعی مانند پلی استر، نایلون و پلی آمید. از معروفترین نخ‌های استفاده شده در ژاکت‌ها اکرولیک است. سعی کنید در انتخاب جنس ژاکت دقت کنید و حدالامکان از الیاف طبیعی استفاده کنید.

تونیک یکی دیگر از بافت‌های مورد پسند برای ست لباس دخترانه گرم است. این لباس از بلوز و شومیز بلندتر است و معمولا تا زیر خط باسن را می‌پوشاند. برای دخترانی که به لباس راحتی علاقه دارند یا دوست دارند پوشیده‌تر باشند این بافت توصیه می‌شود. تونیک معمولا گشاد و آزاد است ولی مدل‌های جذب و چسبان آن هم در بازار یافت می‌شود.

یکی از علل پرطرفدار بودن تنیک جنس پارچه آن است که معمولا از پنبه می‌باشد. پنبه پارچه ای بسیار لطیف و نرم است که برای بدن ایجاد حساسیت نمی‌کند. تنوع تنیک در طرح و رنگ بسیار زیاد است و این امر باعث شده است اغلب مادران در خرید لباس دخترانه گرم از آن استفاده کنند.

اغلب خانم‌ها دوست دارند در مجالس رسمی و دورهمی‌های غیر رسمی از تنیک‌های شیک وجذاب استفاده کنند در این حالت باید به چند نکته توجه نمایند:

  • برای اینکه تنیک در تن شما زیبا جلوه کند باید به خط کمر تنیک، سر آستین و محل قرار گرفتن آن اهمیت بدهید.
  • تنیک مجلسی را می‌توان با ساپورت و شلوار جین ست کرد.
  • اگر اندام درشتی دارید از تنیک‌های با رنگ تیره استفاده کنید و سعی کنید تنگ وچسبان نباشد.
  • برای شمایی که اندام لاغری دارید تنیک با رنگ روشن و شاد شما را جذاب و شیک می‌کند.
  • حتما به کیفیت دوخت، سایز آن و جنس تنیک توجه کنید.
  • برای مجالس رسمی می‌توانید از تنیک حریر یا ریون استفاده کنید. البته اگر هوا خیلی سرد نباشد.

اصول نگهداری لباس‌های بافتنی چیست؟

لباس‌های بافتنی یار و همراه ما در فصول سرد سال هستند پس بهتر است ما هم مراقب حال و احوال آنها باشیم تا مدت زمان بیشتری در کنار هم از زیبایی های زمستان و پاییز لذت ببریم. دو نکته اصلی نگهداری بافت‌ها شستن و خشک کردن آنهاست. در ادامه به این مطلب می‌پردازیم.

لباس‌های بافتنی را چگونه بشوییم؟

شستن درست لباس‌های بافتنی باعث‌ می‌شود طول عمر استفاده از آنها زیاد شود یعنی گشاد نمی‌شود، آب نمی‌رود و در بدن شیک و زیبا مثل روز اول جلوه دارد. نکته مهمی که باید دقت کنید این است که هر لباسی یک برچسب دارد و در آن نحوه شست و شو، اتوکشی و در کل نگهداری از آن را بیان کرده است پس به آن توجه کنید و مطابق دستورالعمل از لباس محافظت کنید.

اگر می‌خواهید لباس‌های بافتنی را با دست بشویید، ابتدا یک تشت آب سرد حاضر کنید، در آن مایع یا پودر ملایم بریزید حال لباس بافت خود را در آن غوطه‌ور کنید. به آرامی لباس را بشویید و آبکشی نمایید از چنگ زدن‌های شدید پرهیز کنید. معمولا جنس لباس‌های بافتنی به گونه‌ای است که به راحتی تمییز می‌شوند مخصوصا اگر از جنس پشم یا پنبه باشد.

شست و شوی لباس‌های بافتنی با ماشین لباسشویی امکان پذیر است اگر برنامه مناسب آن را داشته باشد. مانند شستن با دست باید آب سرد باشد و حرکت ماشین آرام و ملایم. بعضی از ماشین‌های لباسشویی برنامه‌ای به نام شستن پارچه پشمی دارند می‌توانید از آن استفاده کنید. در بازار کیسه‌هایی موجود است برای شستن لباس و کفش، اگر لباس بافتنی خود را داخل آن بگذارید و بعد در ماشین بیندازید، مطمئنا آسیب کمتری خواهد دید.

نه به آن شوریه شور نه به این بی نمکی، یعنی نه مدام در حال شستن لباس بافتنی خود باشید نه اینقدر از شستن آن غافل شوید که لکه و آلودگی برآن مدت زیادی بماند و اصطلاحا چرک مد شود. در این حالت لباس با شستن به زیبایی حالت اول باز نمی‌گردد. اصولا اگر لباس شما بوی عرق نمی‌داد و لک نشده بود، آن را نشویید ولی اگر لک یا کثیف شد زودتر بشویید تا جلوه زیبای خود را از دست ندهد.

لباس‌های بافتنی را چگونه خشک کنیم؟

بافت خود را که جزء اصلی لباس دخترانه گرم است شستیم حال باید آن را خشک کنیم برای تخلیه آب، آن را نچلانید فقط فشار دهید سپس برای گرفتن باقی مانده آب، ان را بر روی یک حوله سفید و تمییز پهن کنید و هردو را باهم لوله کنید و دوباره فشار دهید. حال آن را روی یک سطح صاف پهن کنید مثل بند رخت آپارتمانی. هرگز برای خشک کردن آن از وسایل گرمایش استفاده نکنید چون باعث آب رفتن آن می‌شود.

چگونه از لباس‌های بافتنی در کمد مراقبت کنیم؟

بافت‌ها لباس‌های حساسی هستند و نیاز به مراقبت دارند و اگر از آنها درست مراقبت کنیم سال‌ها جزء ست لباس دخترانه گرم شما باقی می‌ماند. چند نکته برای محافظت از آنها در کمد لباستان حائز اهمیت است:

  1. هرگز آنها را آویزان نکنید. لباس بافت باید تا شود و در کمد قرار بگیرد.
  2. زیر انبوه دیگر لباس‌ها و تحت فشار قرار نگیرد تا رفت و آمد هوا برای آن میسر باشد.
  3. در جای خشک و خنک و تاریک نگهداری شود.
  4. مراقب بید‌ها باشید آنها عاشق بافت هستند برای این کار مقداری تراشه درخت سدر را در کمد لباستان بگذارید.

لباس گرم دخترانه نوزادی را چگونه انتخاب کنیم؟

لباس گرم دخترانه نوزادی

لباس گرم دخترانه نوزادی

 

بافت گرم دخترانه نوزادی-آرتا پوش

بافت گرم دخترانه نوزادی

هنگامی که فرزند شما به دنیا می‌آید شما فقط راحتی و آسایش او را می‌خواهید انتخاب درست لباس دخترانه گرم برای او، بسیار مهم است. برای انتخاب لباس نوزاد باید چند جنبه را در نظر داشته باشیم:

  • رکن مهم ایمنی لباس است

سعی کنید در لباس نوزاد تا جای ممکن از دکمه، زیپ و زیور‌آلات استفاده نشود ولی اگر دوست داشتید از آنها استفاده کنید حتما به لباس دوخته شده باشد.

  • لباس نوزاد باید راحت باشد

نوزاد باید در لباس راحت باشد. وجود او به تنهایی شیرین و جذاب هست پس برای جلوه دادن او نیاز به پوشیدن لبا‌س‌های تنگ و جذب نیست.

  • معیار خرید لباس وزن اوست

برای خرید لباس نوزاد باید به وزن او دقت کنید نه سن. معمولا بر روی لباس در کنار سایز، وزن هم نوشته شده است.

  • جنس لباس باید مناسب باشد

پوست نوزاد به شدت حساس است پس باید لباس‌های با الیاف طبیعی برای او تهیه کنید تا حساسیت پوستی در او ایجاد نشود.

برای انتخاب لباس گرم دخترانه بچگانه بهتر است از شیوه لایه لایه استفاده کنید. بچه‌ها خیلی از لباس ضخیم خوششان نمی‌آید بنابراین باید به جای یک پلیور ضخیم به همراه کاپشن از ست پیراهن و جلیقه به همراه کاپشن استفاده کنید. بچه‌ها دوست دارند به راحتی تحرک داشته باشند پس باید به گونه‌ای لباس او را انتخاب کنید که آزاد و رها ولی گرم زیبا باشد.

بهترین لباس گرم دخترانه جدید را از کجا تهیه کنیم؟

لباس دخترانه گرم و شیک

لباس دخترانه گرم و شیک با استایل جذاب

همیشه انتخاب یک دست لباس برای فرزندانمان کار سخت و پرهزینه‌ای نیست. برای اینکه یک ست زیبا و جذاب برای دخترمان خلق کنیم باید مدل‌های مختلف لباس دخترانه گرم را مشاهده کنیم و با تصور اینکه کدام استایل برای او مناسب‌تر است انتخاب خود را انجام دهیم. حال باید به سراغ تهیه آن برویم یا راهی پاساژها و بازار شویم یا از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنیم.

آرتاپوش این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به راحتی شیک‌ترین مدل‌های لباس کودک را در آن بررسی کنید، بهترین استایل را برای فرزند خود انتخاب کنید، به راحتی سفارش دهید و درب منزل خود تحویل بگیرید. ما به شما قول می‌دهیم بهترین کیفیت را با مناسب‌ترین قیمت به شما عرضه کنیم.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.