انواع لباس پسرانه

تیم ویرایش آرتاپوش 1401/08/07
انواع لباس پسرانه- آرتا پوش

وقتی از انواع لباس پسرانه صحبت به میان می آید، غالبا تمام آن چه که از آن تصورمی شود، تیشرت ها، شلوار و شلوارک های رنگارنگ است که گاهی نهایتا پیراهن و کلاه را هم می توان به آن اضافه کرد.

اما باید گفت منظور از انواع لباس پسرانه فقط همین دو تکه و یا سه تکه لباس نیست؛ بلکه دایره انتخاب برای انواع لباس پسرانه بچگانه هم درست به بزرگی دایره انتخاب برای تنوع لباس بزرگسالان است.

خوب یا بد، به هر حال ماجرا این است که طراحان مد و لباس بیکار ننشسته اند و برای تک تک افراد جامعه و سنین مختلف، از نوزاد گرفته تا کهنسال، استایل های مختلف طراحی کرده اند و دیگر خبری از آن لباس های یک رنگ و یک مدل قدیمی که به تن همه پسربچه های محل دیده می شد نیست.

امروزه با وجود گستردگی در نوع، جنس و مدل لباس پسرانه، شما می توانید لباس های متنوعی برای پسران خود خریداری کنید و مجبور نیستید برای شیک کردن دلبند خود فقط به تیشرت و شلوارک اکتفا کنید.

درست است که این مدل یکی از پر طرفدارترین و پرفروش ترین انواع لباس پسرانه است اما تنها مدل لباس پسرانه نیست و ما در این مقاله قصد داریم شما را با دنیای لباس پسرانه بچگانه آشنا کنیم.

 

چهار نکته طلایی در انتخاب انواع لباس پسرانه بچگانه

  • لباس یک سایز، صرفه جویی یا هزینه ؟؟

در خرید انواع لباس پسرانه بچگانه حتما به شخصیت و سن کودک خود توجه کنید. گاهی والدین با تصور اینکه کودکان رشد سریعی دارند، لباس هایی را برای آنها انتخاب می  کنند که بزرگتر از سایز فعلی آنها است و به قولی به تنشان زار می زند فقط به این امید که بلاخره یک روز لباس های خریداری شده اندازه فرزندشان خواهد شد.

باید گفت در خرید انواع لباس پسرانه در کودکان زیر 4 و 5 سال بیشتر از این ترفند استفاده می شود و اگر کودک شما بالای 4 سال است بهتر است که این روش خرید کردن را فراموش کنید، چون پسربچه های بازیگوش از لباس های دست و پاگیری که جلوی تحرک و بازی آن ها را می گیرد، اصلا خوششان نمی آید و تمام محاسبات شما را برای اینکه کمتر به خرید بروید و کمتر هزینه کنید را به هم خواهند ریخت.

  • نیاز کودک راهنمای انتخاب لباس پسرانه

اگر واقعا می خواهید در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید، مطابق با نیاز کودک خود خرید کنید و لازم نیست حتما تمام بازار را در کمد لباس کودک خود جای دهید.

خرید تنها یک الی دو دست لباس که متناسب با هر فصل و فضا طراحی شده است برای کودک در حال رشد شما کافی است.

  • انتخاب رنگ تیره برای لباس پسرانه، انتخابی اشتباه

دلیل نمی شود که چون کودک شما پسر است پس رنگ های تیره را حین خرید انواع لباس پسرانه در نظر بگیرید تا کثیفی و لکه های بی موقعی که روی آن پدید می آید کمتر به چشم بیایند.

اگر در این رابطه زیادی حساس هستید و فکر می کنید با این رنگ های شاد لباس و لکه هایی که روی آنها ایجاد می شود، ظاهر کودک شما ژولیده به نظر می رسد باز هم نباید روحیه لطیف و کودکانه فرزندتان را با انتخاب رنگ های تیره برای لباس او قربانی کنید؛

بلکه می توانید در این مورد خاص از لباس هایی که جنس پارچه آن ها طوری است که به راحتی شست و شو می شوند و لکه های آن سریع از بین می رود استفاده کنید.

به هر حال صرفه جویی و نظافت هم برای خودش حد و حدودی دارد و تعریف نظافت و پاکیزگی و آراستگی در مورد کودکان با آنچه در مورد بزرگسالان وجود دارد فرق دارد.

کودک بواسطه لطافت روح و حساسیتی که در تاثیر پذیری دارد، خیلی زود مغلوب امواج غمگینی می شود که از لباس های تیره ساطع می شود.

بنابراین اگر امروز فکر می کنید که با انتخاب انواع لباس پسرانه با رنگ های تیره زیرکی به خرج داده اید، بعدها با صرف هزینه های بسیار سنگین و گذاشتن وقت، باید رد و اثر این اشتباهات را پاک کنید و تاوان زیرکی خود را بدهید.

4) در خرید انواع لباس پسرانه حتما به دو فاکتور کیفیت و قیمت لباس توجه داشته باشید چرا که قرار است این لباس ها را موجوداتی بازیگوش و پر شر و شور بپوشند؛ پس باید به اندازه کافی از لحاظ دوخت، جنس و بافت پارچه محکم باشند.

که البته اگر به دنبال کیفیت بالا در انواع لباس پسرانه بچگانه باشید باید بدانید که نمی شود از قیمت زیادی که دارد فرار کنید ولی می توانید با کمی تدبیر این مساله را حل کنید.

مثلا برای لباس های راحتی پسرانه که مخصوص داخل خانه است، بیشتر هزینه کنید و سعی کنید حتما از بهترین نوع آن باشد، چون پسر بچه ها دفعات بیشتری آن ها را می پوشند و ساعات بیشتری را با آن ها سپری می کنند.

اما در مورد خرید انواع لباس مجلسی پسرانه، می توانید کمی از اولویت های خود پایین بیایید و یک لباس در حد معمولی انتخاب کنید تا قیمت آن مناسب باشد؛ زیرا این لباس ها بیش تر از دو الی سه ساعت تن کودک نخواهد بود و در میهمانی هم قرار نیست فعالیت زیادی انجام دهد.

 

صفر تا صد انواع لباس پسرانه

انواع لباس پسرانه بچگانه را با توجه به معیارهای مختلفی که وجود دارد می توان به چند مدل تقسیم بندی کرد:

  • تقسیم بندی انواع لباس پسرانه با توجه به سن و سال کودکان پسر که شامل موارد زیر است:
  • انواع لباس پسرانه نوزادی؛

در این نوع لباس ها ضروری ست که حتما جنس لباس پسرانه از الیاف کتان، پنبه، پشم  و سایر الیاف طبیعی باشد.

  • انواع لباس پسرانه زیر 6 سال؛

در خرید این نوع لباس ها نمی توانید به تنهایی وارد گود شوید؛ بلکه نظر خود کودک هم مهم است، چه بسا سلیقه و نظر کودک راهگشا باشد و سریع تر شما را به نتیجه و تصمیم نهایی در انتخاب مدل لباس پسرانه برساند، زیرا اوست که در نهایت باید آن لباس را بپوشد.

  • انواع لباس پسرانه نوجوان؛

تنوع این گروه لباس بی شمار است و مدل های زیاد با رنگ ها و سبک های مختلفی در این گروه جای دارد که با توجه به حساس بودن سن نوجوانان، باید نظارت خانواده ها در انتخاب مدل لباس به شکل نامحسوس باشد.

 

  • تقسیم لباس پسرانه با توجه به شرایط آب و هوایی و فصول سال
  • انواع لباس پسرانه بهاری؛

شامل انواع تیشرت ها، پلوشرت ها، شلوار و شلوارک ها، بلوز و پیراهن های ساده و طرح دار پسرانه و…

  • انواع لباس پسرانه زمستانی:

شامل انوع ژاکت، کاپشن، بافتنی های زیبا، شال و کلاه پشمی پسرانه

  • انواع لباس پسرانه پاییزی؛

شامل انواع هودی ها و سویشرت های مخمل کبریتی، انوع کت های تک اسپرت کتان یا مخمل کبریتی و…

  • انواع لباس پسرانه تابستانی؛

درست است که تابستان و گرمای هوا، تمام توجهات را به سمت خرید انواع تیشرت و شلوارک های نازک جلب می کند، اما این نکته را فراموش نکنید که عواملی چون حرارت و گرمای سوزان تابستان، سختی زمین و سنگ ریزه هایی که در مسیر و یا در محل بازی کودک شما یافت می شود و مواردی از این قبیل که برای کودک شما خطرناک است، به پوست کودکان آسیب می زند و مشکلاتی از جمله آفتاب سوختگی و زخم و خراش ها ناشی از افتادن و مالیده شدن به این سنگ ریزه ها را به وجود می آورد.

پس بهتر است علاوه بر اینکه به خنکی لباس توجه دارید، به این مساله که لباس مورد نظر باید از پوست و اعضای بدن کودکان هم محافظت کند توجه داشته باشید.

 

  • تقسیم انواع لباس پسرانه بچگانه با توجه به فضا و مناسبت های مختلف
  • انواع لباس پسرانه اسپرت؛

لباس پسرانه اسپرت از انواع لباس هایی است که می شود گفت یکی از پر استفاده ترین نوع لباس پسرانه بچگانه است؛ زیرا کاربردهای زیادی دارد و در بیشتر مکان ها و مجالس بزرگ مانند جشن عروسی و مجالس کوچک مانند دورهمی های فامیلی، جشن تولد و…  می شود از آن استفاده کرد و حتی برای سفر، گردش و بازی هم انتخاب مناسبی است، به این دلیل که هم از زیبایی برخوردار است و هم دوخت آن کاملا محکم است.

  • انواع لباس پسرانه مجلسی و شیک؛

بیشتر شامل همان کت و شلوار و کراوات است که در رنگ ها و مدل های مختلف طراحی و دوخته می شوند و می توان آن ها را با متعلقات ریزی مانند پاپیون، ساعت و کلاه ست کرد.

  • انواع لباس پسرانه راحتی؛

شامل تمام انواع پیراهن ها، ست تیشرت، شلوار و یا شلوارک، ست هودی و شلوار، لباس خواب پسرانه و… است که باید بیشترین توجه را به این نوع لباس داشت؛ زیرا بیشترین زمان و عمر کودک در این لباس ها می گذرد، بنابراین باید از مرغوب ترین جنس، بادوام ترین، شاد و زیبا ترین مدل ممکن باشند.

توجه داشته باشید لباس پسرانه ای که به صورت ست بالا تنه و پایین تنه تولید می شوند، ممکن است برای کودک شما مناسب نباشد؛ زیرا این چند تکه هایی که به صورت ست هستند، مطابق یا سایز یک کودک (مدل) تولید شده اند، در حالیکه سایز و فرم بدن کودکان با هم متفاوت است.

مثلا ممکن است در صورت خریداری ست پیراهن و شلوار،  فقط پیراهن آن اندازه کودک شما باشد و شلوار آن یک سایز و یا کمتر و بیشتر، برای پسر شما کوچک و یا بزرگ باشد.

اگر می خواهید لباس کودکتان ست باشد و از ست های موجود در بازار خوشتان نمی آید بهترین کار این است که هر کدام از لباس ها را جداگانه خریداری کنید و با هم ست کنید.

آرتاپوش به عنوان مرکز خرید لباس پسرانه در تنوع بالا به صورت حضوری و مجازی فعالیت می کند. در صورت نیاز می توانید بورس لباس پسرانه را با قیمت رقابتی و کیفیت بالا در آرتا پوش داشته باشید و بعد از ثبت سفارش  محصول خودر در سریع ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.